Παρασκευή, Δεκεμβρίου 12, 2008

ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ!

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΟΝΤΙΩΝ «Προ.Σω.Πο.»
Οδός Αρχέρμου No 31-35. 1045 Λευκωσία – Κύπρος
Τ.Θ. 21885, 1514 Λευκωσία – ΚύπροςΤηλ. & Fax: +357 22 866 475, Fax: +357 22 346 828Mob. +357 99 352 876, Email: george.efremidis@peo.org.cy

ΠΟΛΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ

ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ-ΠΑΙΔΕΙΑ Α.Ε. ΕΚΔΟΣΕΙΣ-ΠΟΛΥΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ
ΥΠΟΚ/ΜΑ: ΔΗΜ. ΓΟΥΝΑΡΗ 39, 546 22 MALLIARIS-PAEDIA S.A. PUBLISHING HOUSE-BOOKSTORES
39 DIM. GOUNARI STR, 54622 THESSALONIKI, GREECE, TEL. 2310 277113, FAX 2310 264856
http://www.malliaris.gr e-mail: info@malliaris.gr

Θεσ/νίκη, Δεκέμβριος 2008

Αγαπητοί φίλοι,
Καθώς οι γιορτές πλησιάζουν, όλοι αναζητούμε το δώρο που θα ήταν πραγματικά ξεχωριστό για τους φίλους και συνεργάτες μας. Τι καλύτερο από ένα βιβλίο, δώρο χρήσιμο, που μένει για πάντα.
Στα καταστήματά μας μπορείτε να επιλέξετε πολυτελείς εκδόσεις, ιστορικά έργα, λεξικά, λευκώματα φωτογραφιών από την Ελλάδα και τον κόσμο, είτε σε συσκευασία δώρου σε πρωτότυπες ξύλινες κασετίνες και εορταστική συσκευασία, είτε μεμονωμένα, και όπως πάντα στις καλύτερες τιμές.
Ελάτε να σας βοηθήσουμε στην επιλογή σας ή επιλέξτε μόνοι σας από τον κατάλογο που ακολουθεί.

Ενδεικτικά σας προτείνουμε 2 έργα που μόλις κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις μας.
1) «Θεσσαλονίκη… εν θερμώ» -Ο συγκλονιστικός 20ος αιώνας της πόλης
Τα γεγονότα της περιόδου από τα μέσα του 19ου αιώνα ως τις αρχές της νέας χιλιετίας, τα οποία σημάδεψαν την πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά και τη Μακεδονία, την Ελλάδα, τον κόσμο ολόκληρο… Του Απόστολου Παπαγιαννόπουλου. Σε τρεις τόμους, τιμή 87,00 €.
2) «Η κιβωτός της νεοελληνικής γλώσσας»
Δύο πολύτιμοι τόμοι, με 112.000 απλά παραδείγματα υπό μορφή χρηστικού λεξικού, του Γ. Πλακιά. Τιμή 94,00 €.
Για τις παραγγελίες σας, μπορείτε να επικοινωνείτε στα τηλέφωνα:
2310-640755/6, 2310-277113
και στο info@malliaris.gr ή μέσω της ιστοσελίδας μας www.malliaris.gr

Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΡΑΧΕΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΛΟΓΟΥ
ΕΙΝΑΙ ΕΠΟΜΕΝΟ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΒΙΑ

ΟΙ ΕΝΟΧΟΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΛΟΓΟΙ ΟΧΙ ΚΡΙΤΕΣ
Η ΣΙΩΠΗ ΕΙΝΑΙ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΩΡΙΜΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Τόσο τα τραγικά γεγονότα οι αντιδράσεις όσο και η διαχείριση τους είναι έκφραση των αδιεξόδων και της αποτυχίας ενός συστήματος σχέσεων Πολιτικής και κοινωνίας που επεβλήθη αντιδημοκρατικά εδώ και δεκαετίες. Η επιλογή ήταν: πολιτική ή ζούγκλα; Επέλεξαν το δεύτερο.
Η μεγάλη αλήθεια αυτής της ιστορικής αποτυχίας όπως συμβαίνει σε αδύναμες θεσμικά, πολιτικά χώρες παίρνει τραγικές και αυτοκαταστροφικές μορφές. Η αλήθεια είναι τραγική και μπορεί να γίνει απελευθερωτική.
Μια κοινωνία και μια πολιτική, επίσημη και ανεπίσημη που στερείται φωνής, παιδείας, λόγου, πολιτικού λόγου είναι επόμενο να παράγει, να αναπαράγει, να διαχέει βία.
Η βία αποτελεί μια κυρίαρχη σταθερά όλου του κοινωνικού και πολιτικού σώματος εδώ και δεκαετίες και έχει πολλές πηγές τροφοδότησης. Είναι διάχυτη όχι μόνο στην αστυνομία. Το χειρότερο είναι ότι είναι διάχυτη παντού. Στα Μ.Μ.Ε., στις πόλεις, στα κόμματα μη κόμματα, στον λόγο τους. Ποία είναι η παιδεία των νεολαιών των λεγόμενων πολιτικών κομμάτων και ο τρόπος έκφρασης της;
Ποια τα συνθήματα τους; Που κοινωνικοποιείται η νεολαία;
Ο θάνατος, οι θάνατοι είχαν προαναγγελθεί. Οι ένοχοι αντί να υποκρίνονται, να παρουσιάζονται κριτές ενώ είναι υπόλογοι είναι καλύτερο να σιωπούν. Διαφορετικά συνεχίζουν την ύβρη που φέρνει την τραγωδία , τον θάνατο.
Μια κοινωνία που στερείται Λόγου έχει ανάγκη την σιωπή για να επιστρέψει στον Λόγο. Είναι αυτό, η σιωπή, μέρος της παράδοσης μας. Όπως και τους νεκρούς μπορείς να τους τιμάς δια της σιωπής. Το μήνυμα της σιωπής αυτές τις στιγμές είναι πολύ δυνατότερο. Είναι στιγμή αυτοσυνειδησίας, συλλογικής αυτοκριτικής, αυτοσεβασμού και υπεράσπισης της αξιοπρέπειας σου ως κοινωνία και ως χώρα. Η σιωπή είναι η υπέρβαση στις ώριμες και πολιτισμένες κοινωνίες.
Οι πολιτικάντηδες φωνασκούν, ψεύδονται, ψαρεύουν στα θολά νερά γιατί ξέρουν ότι είναι ένοχοι. Όπως και η άλλη όψη τους. Το πλέον ένοχο στην Ευρώπη σύστημα Μ.Μ.Ε.. Η ένοχη συμμαχία των τελευταίων δεκαετιών. Η καρδιά της αφωνίας και της βίας.
Η Κυβέρνηση βρέθηκε αμυνόμενη αποδεικνύοντας την πολιτική της αδυναμία. Οι αρχηγοί της λεγόμενης αντιπολίτευσης απέδειξαν ακόμη μια φορά ότι είναι κατώτεροι των περιστάσεων.
Το πολιτικό κενό στην χώρα ήταν και είναι ορατό. Οι ήδη τραυματισμένες πόλεις, οι μη - πόλεις μπορούσαν να προστατευθούν αντί να καούν.
Δεν υπήρξε έγκαιρα μια πολιτική πρωτοβουλίας, ευθύνης, σύμπνοιας, αποφασιστικότητας για την προστασία της αξιοπρέπειας μας.
Αυτοί που έπρεπε να κάνουν έγκαιρα το καθήκον τους ακόμη και τις στιγμές της κρίσης δεν το έκαναν. Η κοινωνία δεν είχε κατεύθυνση.
Μια χώρα, μια κοινωνία που αντί να αυτοπροστατεύεται αυτοκαταστρέφεται τότε δεν χρειάζεται να την αποσταθεροποιούν εξωθεσμικοί και εξωελλαδικοί παράγοντες.
Η τους είναι πολύ εύκολο να το κάνουν.


Γλυφάδα 9 Δεκεμβρίου 2008

Συλλεκτικές αφίσες από τον Πόντο

Αποκτήστε εδώ τις αφίσες σε μέγιστη ποιότητα και ανάλυση, και χωρίς Watermark
Στηρίξτε το έργο του EUXIN TV αγοράζοντας τις συλλεκτικές αφίσες!

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΦΑΡΟΥ ΠΟΝΤΙΩΝ

Ο ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΩΝ ΤΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΚΑΙ Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
ΤΟΥ Σάββα Πορφ.Παπαδόπουλου
"Η ζωή στο Καρακούρτ του Καρς"
την ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2008, ΩΡΑ 18.00
ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΦΑΡΟΥ ΠΟΝΤΙΩΝ (ΑΝΤΙΓΟΝΙΔΩΝ 1, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)

Πέμπτη, Νοεμβρίου 27, 2008

Ο ΜΠΑΜΠΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ ΣΤΟ FACEBOOK!


Δημιούργησα ένα προφίλ στο Facebook όπου μπορώ να αναρτώ φωτογραφίες, βίντεο και εκδηλώσεις και επιθυμώ να σε προσθέσω ως φίλο/η ώστε να μπορείς να το δείς. Πρώτα, πρέπει να γίνεις μέλος στο Facebook! Μόλις γίνεις μέλος, μπορείς να δημιουργήσεις και το δικό σου προφίλ.

Για να εγγραφείτε στο Facebook, ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο.


ΣΤΙΣ 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΞΕΚΙΝΑ Ο ΚΩΣΤΑΣ ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ ΣΤΟ ΜΙΘΡΙΟ


Πέμπτη, Νοεμβρίου 20, 2008

Ομιλία Μιχάλη Χαραλαμπίδη στον Έβρο

"ΒΟΡΕΑΣ". ΜΗΝΙΑΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ –ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ .

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Το Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2008, στις 6 και 30 το απόγευμα, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πνευματικού Κέντρου "ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΘΕΟΔΩΡΗ" του Δήμου Βύσσας θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με θέμα:
Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Πόλις – Ύπαιθρος – Έδαφος – Τόπος – Δίκτυα – Ιστορία – Γνώση – Αισθητική
Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ
με ομιλητή τον
Μιχάλη Χαραλαμπίδη
Πολιτικό Επιστήμονα –Κοινωνιολόγο -Συγγραφέα

Στη συνέχεια θα προσφερθούν παραδοσιακά εδέσματα που παράγουν οι γυναίκες του Αγροτουριστικού Συνεταιρισμού Γυναικών Τριγώνου «Η ΓΑΙΑ» και βιολογικό κρασί από τον βιολογικό αμπελώνα Γκουτσίδη στα Δίκαια Τριγώνου.

Με Τιμή
Σταύρος Παπαθανάκης
Εκδότης –Διευθυντής

Ποντιακός σύλλογος Mannheim



Ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης για το Πολυτεχνείο

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(μιλώντας σε Ρ/Σ με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου)

Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
«ΑΝΤΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΕΣ ΕΝΤΟΣ»
Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΛΟΓΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΗΜΕΡΑ

Προσωπικά λόγω διαδρομής αλλά και λόγω του ότι έγινε κατανάλωση του συμβολισμού του Πολυτεχνείου προτιμώ να θεωρώ τον εαυτό μου ανήκοντα στην γενιά της Αντίστασης. Η ιστορία λέει ότι πάντοτε γίνεται ιδιωτική χρήση των αγώνων. Εδώ αυτή πήρε υπερβολικά κακές, αλλοτριωτικές μορφές. Είχαμε υψηλό επίπεδο καριερισμού των εκπροσώπων.
Αυτό όμως που χαρακτήριζε αυτήν την γενιά είναι η απουσία Λόγου, αδυναμία ερμηνείας του ρόλου της, της θέσης της στην ιστορία.
Ουσιαστικά αναπαρήγαγε τις μορφές και τα περιεχόμενα της παλιάς πολιτικής. Γραφειοκρατικές ως προς την οργάνωση, φτωχές και επαρχιώτικες – μιμητικές ως προς τα περιεχόμενα. Κυριάρχησε η ψεύτικη συνείδηση.
Εκεί όμως που κύρια απέτυχε ήταν η κριτική της στην επιστήμη, στην παρεχόμενη γνώση. «Νίκησε, ασχολήθηκε με τον ιμπεριαλισμό εκτός του πανεπιστημίου – όχι βέβαια στην Κύπρο – αλλά ηττήθηκε ταυτίσθηκε με τον ιμπεριαλισμό εντός του πανεπιστημίου». Δηλαδή το περιεχόμενο των σπουδών.
Συντήρησε, διαφύλαξε ένα περιφερειακό υποβαθμισμένο πανεπιστήμιο.
Σε αυτά τα κλισέ συμπυκνώνονταν η κριτική μου στην νομενκλατούρα της νεολαίας ΠΑ.ΣΟ.Κ. την δεκαετία του 70’. Αυτό σήμαινε την παραγωγή ενός τύπου επιλεγμένου, εγγυημένου συντεχνιακού επιστήμονα που όσον αφορά τους μηχανικούς – αρχιτέκτονες συνέβαλαν στην τοποφαγία και την ασχήμια, όσον αφορά τους γεωπόνους στην εξέλιξη τους σε πωλητές φαρμάκων, με πλέον αντιδραστική εκδοχή αυτή του δημοσιογράφου μετά το 89 – 90. Πολλά διδακτορικά μπορούν να γίνουν για αυτούς.
Στο πεδίο της γνώσης, της επιστήμης, κρίθηκε και η αδυναμία της να αναπτύξει νέα εναλλακτικά κινήματα, σοβαρά οικολογικά, ανθρωπιστικά, διεθνιστικά. Μιλώ για την φιλορατσιστική φράση «συνωστίζονταν στην Σμύρνη» και τους χορούς, το ζεϊμπέκικο στην Σμύρνη.
Αυτή η κρίση του λόγου, η απουσία λόγου συνεχίζεται πολύ περισσότερο σήμερα. Αυτός είναι ο λόγος της απουσίας κινημάτων περιεχομένων, με διάρκεια, ειρηνικών, ηγεμονικών μορφωτικά – πρότασης. Στην Ελλάδα τα λεγόμενα κινήματα είχαν και έχουν πόδια, τραγουδάκια – φυσαρμόνικες, βία αλλά δεν έχουν μυαλό.
Πεντακόσια τριάντα έξη χρόνια πριν ένας μεγάλος ευρωπαίος, ένας μεγάλος Έλληνας ο Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος πρόβλεψε αυτήν την Αφωνία. Για την επικαιρότητά του θα μιλήσω την προσεχή Τετάρτη στην Θεσσαλονίκη.
Σήμερα οι νέες γενιές οφείλουν να διεκδικήσουν την Πόλη, την Αγορά, την Ισηγορία, τα εργαστήρια σκέψης - Ακαδημίες τα ονόμασε ο Βησσαρίων – τον Λόγο δηλαδή. Για να απελευθερωθούν από τους χωροφύλακες του λόγου. Αυτοί είναι οι χωροφύλακες σήμερα. Αυτοί είναι οι μπάτσοι. Όχι τα παιδιά του τα διόρισαν στην αστυνομία κομματικές πατρωνίες.
Όσον αφορά το Πολυτεχνείο να υπερασπιστούν επί τέλους την ιερότητά του από τις διάφορες μορφές κακοποίησης προτείνοντας την ενσωμάτωση του με το Αρχαιολογικό Μουσείο. Γράφω στο νέο μου βιβλίο για αυτό το σχέδιο.
Οι προηγούμενες γενιές όλων των πολιτικοιδεολογικών αποχρώσεων εμπνέονταν από την ιδεολογία της ασχήμιας. Έτσι παρήγαγαν ασχήμια, παρήγαγαν την ψευτο Αθήνα και τους κλώνους της. Αυτό δεν είναι Αθήνα. Αυτό δεν είναι Ελλάδα.
Το κτίριο του Πολυτεχνείου είναι έκφραση Φιλοκαλίας που πρέπει να χαρακτηρίσει τις νέες γενιές. Διαφορετικά θα είναι συνένοχες του Κιτς, της χωματερής ως θέση μας στον παγκοσμιοποιημένο κόσμο. Χωματερή την ονόμαζε ο φίλος μου ο Αριστομένης Προβελλέγγιος.
Σας έκανα με αυτά τα λίγα μια εισαγωγή για μια συζήτηση για το Πολυτεχνείο που οφείλω να πω με απαγόρευσαν να κάνω τόσο η Κομματοκρατία των δεκαετιών εβδομήντα- ογδόντα όσο και η τηλεκρατία των επόμενων δεκαετιών.
Οι δύο δίδυμες άσχημες και αγράμματες αδελφές. Ένας καλός σκηνοθέτης θα μπορούσε να τις κάνει ταινία. Θα μπορούσα να συνεργαστώ μαζί του στο γράψιμο του σεναρίου.
Εν αρχή ην ο Λόγος, η Αγορά, η Ισηγορία. Δεν το είδα γραμμένο σε κανένα πανό της πορείας.
Τόσο οι επίσημοι όσο και η ανεπίσημοι επαναλαμβάνουν ένα αποτυχημένο παρελθόν, μια αποτυχημένη μεταπολίτευση, την αποτυχημένη φτωχή παιδεία της, οι ίδιες λέξεις, το ίδιο και χειρότερο στιλ. Πρόκειται για ένα είδος φονταμεταλισμού – ταλιμπανισμού, βλακείας βάθους. Υπάρχει μεγάλη βλακεία.
Το κίνημα του 77’ στην Ρώμη όπου σπούδαζα είχε το εξής σύνθημα Βλάκες – Βλάκες.
Ήταν η κριτική των σπουδαστών προς ένα απηρχαιωμένο, ανεπαρκές πολιτικό προσωπικό και ένα καθυστερημένο Πανεπιστημιακό κατεστημένο. Εδώ δεν υπάρχει ακόμη αυτή η φρεσκάδα που είναι τόσο αναγκαία.
Γλυφάδα 17 Νοεμβρίου 2008

Κοινή ιστοσελίδα των Μη Κυνερνητικών Οργανώσεων

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Ομάδα ΜΚΟ και Οργανισμών έχουν την ευχαρίστηση να σας ενημερώσουν για μια πρωτοβουλία που έλαβαν από κοινού και που μπορεί, πιστεύουν, να σας ενδιαφέρει.

Για να διευκολυνθεί η συνεργασία των ΜΚΟ μεταξύ τους και να ενισχυθεί έτσι η αποτελεσματικότητά τους, δημιουργήσαμε μια κοινή ιστοσελίδα http://www.ngo.gr/ με αποκλειστικό σκοπό η κάθε ΜΚΟ που το επιθυμεί να μπορεί να αναζητεί άλλη ή άλλες ΜΚΟ, με όμοιες ή παραπλήσιες δραστηριότητες, με σκοπό τη συνεργασία κάθε μορφής, ευκαιριακής ή διάρκειας.

Τονίζουμε ότι η χρήση της ιστοσελίδας http://www.ngo.gr/ , που είναι ελεύθερη και ανέξοδη, προορίζεται αποκλειστικά για την επικοινωνία των ΜΚΟ μεταξύ τους.

Ελπίζουμε ειλικρινά ότι θα αξιοποιήσετε αυτή την καινούργια δυνατότητα επικοινωνίας και δικτύωσης και ότι θα αποβεί τελικά χρήσιμη για την Οργάνωσή σας και για την Κοινωνία γενικότερα.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΗΣ Π.ΟΠ.Σ.

Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2008,
στο HYATT REGENCY HOTEL,
στη Θεσσαλονίκη.
ημερίδα με θέμα:
"ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ: Προστατέψτε την καρδιά σας"

ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ''ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ'' ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ
ΣΑΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΣΤΟΝ ΕΤΗΣΙΟ ΧΟΡΟ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 13/12/2008
ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ''JOY'' ΣΤΟ ΚΟΣΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ''ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ''
10ο ΧΛΜ.ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΛΑΓΚΑΔΑ(ΔΕΡΒΕΝΙ). (ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΙΤΑΝ Α' ΕΞΟΔΟΣ ΔΕΞΙΑ-ΕΙΣΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΟ ΔΡΟΜΟ)
ΩΡΑ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ: 9.ΟΟΜ.Μ.
ΤΙΜΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ 15,ΟΟ ΕΥΡΩ(ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΛΗΡΕΣ ΜΕΝΟΥ & ΠΟΤΟ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟ)
ΦΙΛΙΚΑ
ΤΟ Δ.Σ.

Κυριακή, Νοεμβρίου 16, 2008

ΑΡΧΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΟΡΟΥ

Αγαπητοί Φίλοι,
Με ιδιαίτερη χαρά σας παρουσιάζουμε το νέο διαδικτυακό τόπο του φορέα μας.
Παρακαλώ επισκεφθείτε:
http://www.dancearchive.gr/index.php

Με φιλικούς χαιρετισμούς
Χρήστος Τεντζεράκης
Πρόεδρος ΑΡΧΕΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΟΡΟΥ
Γλαύκωνος 20,
Αθήνα 11632
Τηλ. 0030 210 7561 796
URL:http://www.dancearchive.gr/
EMail: info@dancearchive.gr

ΝΙΚΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΟΝΤΙΑΚΑ

Πρόσκληση : Ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης στην ΕΥΞΕΙΝΟ ΛΕΣΧΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Τετάρτη, Νοεμβρίου 12, 2008

Ε.ΠΟ.Ν.Α. Ετήσιος χορός 28/11/2008-E.PO.N.A. Annual dance




Τρίτη, Νοεμβρίου 11, 2008

Δευτέρα, Νοεμβρίου 10, 2008

ΣΤΑΘΗΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ

Προσεχείς εμφανίσεις:
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
15.11.2008 (ΚΟΡΤΣΟΠΟΝ - ΑΘΗΝΑ)
Πέλα Νικολαΐδου - Γιώργος Ατματσίδης
22.11.2008 (ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗ - ΚΑΒΑΛΑΣ)
Πέλα Νικολαΐδου - Γιώργος Ατματσίδης
29.11.2008 (ΚΡΗΝΙΔΙΩΤΙΣΣΑ - ΚΑΒΑΛΑ)
Γιώργος Ατματσίδης

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
ΟΛΟ ΤΟ ΜΗΝΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ "ΑΚΡΙΤΑΣ" ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΒΕΡΟΙΑΣ (ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΣΑΒΒΑΤΟ)

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
ΟΛΟ ΤΟ ΜΗΝΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ "ΑΚΡΙΤΑΣ" ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΒΕΡΟΙΑΣ (ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΣΑΒΒΑΤΟ)

ΜΑΡΤΙΟΣ
07.03.2009 (ΚΟΡΤΣΟΠΟΝ - ΑΘΗΝΑ)
Πέλα Νικολαΐδου - Γιώργος Ατματσίδης
14.03.2009 (ΚΟΡΤΣΟΠΟΝ - ΑΘΗΝΑ)
Πέλα Νικολαΐδου - Γιώργος Ατματσίδης

Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Ξάνθης


Σας ενημερώνουμε ότι ο Σύλλογος Ποντίων Φοιτητών Ξάνθης έχει ξεκινήσει την λειτουργία του για το ακαδημαϊκό έτος 2008-2009. Οι συναντήσεις μας γίνονται:

- κάθε Τρίτη στις 20:00 με εκμάθηση παραδοσιακών χορών

- και Πέμπτη στις 21:30 για ατέλειωτες μουσικές βραδιές και διάφορες άλλες δραστηριότητες.

Τα γραφεία του Συλλόγου μας βρίσκονται στην πάροδο Θερμοπυλών 8 (στο στενό δίπλα στην Τράπεζα Πειραιώς), κτίριο Συλλόγου Ποντίων Νομού Ξάνθης, 4ος όροφος.


Πληροφορίες στο τηλέφωνο:
ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6942478508

Πέμπτη, Νοεμβρίου 06, 2008

Μιχάλης Χαραλαμπίδης: γιατί δεν επιστρέφω στο ΠΑΣΟΚ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(μιλώντας στην Στουτγκάρδη της Γερμανίας)
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΝ Γ. Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΕΦΩ ΑΥΡΙΟ ΣΤΟ ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΡΤΟΡΙΚΟ

Ρωτάτε γιατί δεν επιστρέφω στο ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Η δική μου συναισθηματική, διανοητική, πολιτική, αγωνιστική εμπλοκή με αυτό είναι γνωστή. Ιδιαίτερα σε αυτούς που έχουν μνήμη του ιστορικού κύκλου. Αν από αυτό αφαιρέσεις την δική μου και ενός – δύο άλλων που έφυγαν από αυτήν την ζωή – διάσταση, τότε αυτοί που έχουν μνήμη, μπορούν να κρίνουν τι απομένει.
Η Γερμανία μάλιστα είναι ένας τόπος κυοφορίας του. Το Μόναχο άλλα και το Βίντετουρ στην Ελβετία όπου αποφασίσαμε την δημιουργία του. Ήμουν τότε 23 ετών.
Όταν λοιπόν δεν επιστρέφω σημαίνει ότι υπάρχουν πολύ σοβαροί λόγοι. Λόγοι που το αποτρέπουν ηθικά, ανθρώπινα, συναισθηματικά, λογικά , πολιτικά.
Μίλησα όμως ήδη για αυτό και θα σας το επαναλάβω. Απομακρύνετε την νέα διοίκηση, τον Γεώργιο Ανδρέα Παπανδρέου και θα επιστέψω αύριο. Αυτό δεν το λέω εγώ δεν το απαιτώ εγώ. Το λέει και το απαιτεί η ιστορία και το μέλλον της Δημοκρατικής Παράταξης και της Χώρας. Αυτοί που έφυγαν και αυτοί που θα έρθουν. Είναι γνωστό ότι έχω μεγάλο σεβασμό σε αυτές τις διαστάσεις. Είναι επίσης πολύ γνωστό σε όλους - η σιωπή τους είναι έκφραση παρακμής, χαρακτηρίζει τις υποανάπτυκτες κοινωνίες, τα υποανάπτυκτα πολιτικά συστήματα, τις μπανανίες – ότι ο Γεώργιος Α. Παπανδρέου είναι ο πρώτος υπεύθυνος της αποτυχίας ενός ιστορικού σχεδίου, της δολοφονίας των οραμάτων και των σχεδίων της γενιάς μας και των επόμενων γενεών.
Το πολύ παλιό του προηγούμενου κύκλου δεν μπορεί να φέρει το νέο. Αναπαράγει σε χειρότερες μορφές τις παθολογίες του. Όταν έφυγα το 1999 είπα ότι το υπαρκτό ΠΑ.ΣΟ.Κ. είναι σημαία Παναμά. Τώρα τι σημαία είναι; Σομαλίας, Κοσόβου, Πορτορίκο;
Εμείς δεν φτιάξαμε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. για να είναι μια από αυτές τις σημαίες. Ήταν και παραμένουν πολύ ευγενείς οι προσδοκίες μας. Η Ελλάδα δεν είναι Πορτορίκο. Αυτός ο χώρος για να βρει την δημιουργική και απελευθερωτική προέκταση του πρέπει να λύση το ζήτημα της μνήμης του. Αυτός είναι ένας νόμος της ιστορίας και της πολιτικής που δεν παραβιάζεται.

ΠΟΝΤΙΟΙ ΣΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ


Στο e-mail της Στέγης, μας ρώτησαν αν υπάρχει ΠΟΝΤΙΑΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ στο ΡΕΘΥΜΝΟ.

Από ότι ξέρουμε δεν υπάρχει! Ευκαιρία όμως να κάνουμε! Επειδή στην όμορφη πόλης της Κρήτης ζουν πολλοί πόντιοι και επίσης είναι γνωστό ότι οι Κρητικοί είναι λάτρεις της ποντιακής μουσικής (και το αντίθετο), ευκαιρία να οργανωθείτε, εκεί στο Ρέθυμνο. Αφήστε στα σχόλια αυτής της ανάρτησης, στοιχεία επικοινωνίας ή στείλτε μας e-mail (stegipontion@mail.gr) να δούμε τι μπορεί να γίνει. Όποιος μπορεί να βοηθήσει, ας το κάνει! Υπάρχει πολύς κόσμος στην Κρήτη, που θέλει να συμμετάσχει στα ποντιακά δρώμενα.

στη πρώτη θέση στο youtube το βιντεο της Στέγης

Στην πρώτη θέση των βιντεο, με το λήμμα "Ποντιακά" στο youtube, βρέθηκε το βιντεο με το χορό "μαχαίρια", που παρουσίασε η Καλλιτεχνική Στέγη Ποντίων Β.Ελλάδος, το 2007, στο κέντρο ΜΙΘΡΙΟ της Θεσσαλονίκης.
Βάλτε στη γραμμή αναζήτησης "ποντιακά" και κάντε ταξινόμηση με το "view count".

To χορό θα παρουσιάσουν τα παιδιά, την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2008, στο ΜΙΘΡΙΟ!

Τετάρτη, Οκτωβρίου 29, 2008

Κυκλοφόρησε η ηλεκτρονική εφημερίδα «ΑΕΙΦΟΡΙΑ»

Κυκλοφόρησε η ηλεκτρονική εφημερίδα «ΑΕΙΦΟΡΙΑ» του μήνα Οκτωβρίου 2008 με περιεχόμενα:

1. Αφιέρωμα στις Αμερικανικές Εκλογές.

2. Συνέντευξη εφ' όλης της ύλης με την Πρύτανη, Ελένη Γλύκατζη - Αρβελέρ.

3. Η Διεθνής Νομιμότητα της Οικονομίας.

4. Προτεινόμενα βιβλία.

5. Ένα πρόσφατο παράδειγμα συνειδητής λογοκρισίας, διαπλοκής και οικονομικού ολοκληρωτισμού στις ΗΠΑ.

6. Δράσεις του Σόλωνα.

Η ηλεκτρονική εφημερίδα «ΑΕΙΦΟΡΙΑ» είναι μια έκδοση της Μ.Κ.Ο. «Σόλων για τη σύνθεση και τον οικολογικό πολιτισμό» και εκφράζει τους σκοπούς της σύστασής της.
Οι σκοποί, πάνω στους οποίους εθελοντικά δραστηριοποιούνται τα μέλη του «Σόλωνα», βασίστηκαν στη διαπίστωση ότι η πορεία για ένα οικολογικό πολιτισμό, δομημένο πάνω στις ορθές ανθρώπινες σχέσεις και στο πνεύμα της αειφορίας, συνδέεται με πλήθος άλλων ζητημάτων.
Τα ζητήματα αυτά απαιτούν παράλληλα την ανάδειξη και την επίλυσή τους, με βασικό και αναγκαίο οδηγό την δυναμική της Σύνθεσης.
Στα πλαίσια της συμβολής μας στην πορεία αυτή, πιστεύουμε πως συμβάλει και η κυκλοφορία της εφημερίδας «ΑΕΙΦΟΡΙΑ».
Η Μ.Κ.Ο. «Σόλων» είναι ανοιχτή σε κάθε είδους συνεργασία και πρόταση, για την πρόοδο σε όλους τους τομείς της κοινωνίας και του περιβάλλοντος. Θα ήταν ιδιαίτερη χαρά μας, με θέληση για συνεργασία, να έχουμε και τις δικές σας ιδέες – προτάσεις, οι οποίες συνάδουν με το πνεύμα του «Σόλωνα», έτσι ώστε να αξιοποιηθούν δημιουργικά με σκοπό το κοινό όφελος.

Ευχαριστούμε πολύ,
για τη Μ.Κ.Ο. «Σόλων για τη σύνθεση και τον οικολογικό πολιτισμό» - www.solon.org.gr
Επικοινωνήστε μαζί μας στο: info@solon.org.gr ή καλέστε: 6977-606824 (κ. Μπέλεσης Αλέξανδρος)

Τετάρτη, Οκτωβρίου 22, 2008

4ο πανελληνιο φεστιβαλ ποντιακων χορων- αθηνα



Site ΜΕ ΠΟΝΤΙΑΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΜΑΡΑΝΤΟΣ WERNAU / PONTISCHER VEREIN AMARANTOS WERNAU

http://www.syllogos-pontion-amarantos.com/tenies.htm
PONTOS MOVIES

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ, Απόσπασμα από την ομιλία στην Καβάλα


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
αποσπάσματα από την ομιλία του στην Καβάλα με θέμα:

«Τριλογία μίας άλλης ανάπτυξης»
Πόλις – Ύπαιθρος – Έδαφος – Τόπος – Δίκτυα – Ιστορία – Γνώση – Αισθητική
Η πρόκληση της Διοικητικής Μεταρρύθμισης

ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΑΖΙΝΟ ΤΗΣ ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ, ΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ, ΤΑ GOLDEN BOYS ΑΛΛΟΔΑΠΑ ΚΑΙ ΕΓΧΩΡΙΑ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΟ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΩΝΥΜΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ
ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ – ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ – Η ΚΕΔΚΕ – Η ΕΝΑΕ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ
ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΜΗ ΚΟΜΜΑΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ
Η σημερινή συζήτηση είναι μια ακόμη επιβεβαίωση της άποψης μου ότι το σύνολο του κομματικού συστήματος – ο μεγάλος ασθενής – δεν μπορεί να οργανώσει μια σύγχρονη συζήτηση. Κραυγάζει, φλυαρεί αλλά δεν ομιλεί. Δεν έχει ανάλυση, γνώση, δεν έχει λέξεις. Δεν έχουν μια διακύρηξη, δεν έχουν πρόγραμμα για αυτό τρέχουν πίσω από τα γεγονότα.
Αυτήν την περίοδο δεν δραστηριοποιούμαι κομματικά. Αλλά θα σας πρότεινα να διαβάσετε την Διακήρυξη της Δημοκρατικής Περιφερειακής Ένωσης (Δ.Π.Ε.) που συνέταξα για το 2000. Είναι ότι καλύτερο υπήρξε στην Ευρώπη.
Είχα μια ικανοποίηση όταν πολλοί γονείς μου έλεγαν ότι τα παιδιά τους χρησιμοποίησαν την διακήρυξη στα μαθήματα τους. Διαβάστε την λοιπόν και σήμερα. Θα αποκτήσετε πυξίδα. Συμβάλει να είσθε πολίτες. Διαφορετικά θα είσθε φτερό στον άνεμο η άμμος. Δυστυχώς μας απαγόρευσαν, αυτό έγινε ουσιαστικά, να οικοδομήσουμε ένα νέο πολιτικό κίνημα. Τα κόμματα δεν απαγορεύονται μόνο με τα τανκ.
Το κενό συζήτησης, λόγου, μπορούν να το καλύψουν οι θεσμοί της κοινωνίας πολιτών, οι τοπικοί περιφερειακοί θεσμοί όπως γίνεται σήμερα. Οι πόλεις, οι περιφέρειες επανέρχονται ως πρωταγωνιστές της πολιτικής και της ιστορίας. Είναι μια διαδικασία πολύ γνώριμη στην Εθνική μας παράδοση. Αυτό ήταν η Θάσος, η Αμφίπολη, τα Άβδηρα, η Μαρώνεια. Πόλεις, Πολίτες, Πολιτισμός, Πολιτική.
Ζήτησα πολλές φορές από την Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και την Ε.Ν.Α.Ε. τον Δ. Δράκο και τον Ν. Κακλαμάνη να πρωταγωνιστήσουν σε μια εθνική και τοπική δημόσια συζήτηση. Τα κόμματα μη κόμματα μπορούν να οργανώσουν μια άναρθρη γιάφκα όπως έγινε εδώ στην Καβάλα πριν λίγο καιρό. Όχι ομιλία, όμιλο δηλαδή εκκλησία του Δήμου αλλά γιάφκα. Έτσι πάμε σε μια διοικητική μεταρρύθμιση βουβών γιατί τα λεγόμενα κόμματα στερούνται παιδείας. Προβλέπω μια νέα πεζοδρομιακού τύπου κλοπή των απόψεων μου από το φαινόμενο των «διανοητικών λαμόγιων» που χαρακτηρίζει ειδικά την πράσινη νομενκλατούρα με την νέα της διοίκηση.


Με αφορμή αυτά θα διατύπωνα την πρώτη πρόταση που έχει συμβολική αλλά και ουσιαστική σημασία. Την συνεδρίαση ενός ειδικού Κυβερνητικού Υπουργικού Συμβουλίου για το ζήτημα της Ανάπτυξης των Περιφερειών – ένα δεκαετές σχέδιο – με την συμμετοχή εκπροσώπων της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και της Ε.Ν.Α.Ε.. Ως γνωστόν στην δική μου πρόταση για το νέο Διοικητικό – Αναπτυξιακό Πρότυπο προτείνω την Συνδιάσκεψη Κράτος - Περιφέρειες με την συμμετοχή της Κυβέρνησης και των δέκα Περιφερειαρχών – Κυβερνητών. Πρέπει να αρχίσουμε να μαθαίνουμε να πειραματιζόμαστε για το νέο πρότυπο. Η αλλαγή, η μεταρρύθμιση δεν θα έρθει ξαφνικά ένα πρωί και μάλιστα μετά από μια βουβή νύχτα όπως έλεγα πριν. Μόνο κακοί δικηγόροι, μηχανικοί η γιατροί τα πιστεύουν αυτά και δυστυχώς έχουμε πολλούς.
Η συζήτηση για την τοπική ανάπτυξη, για ένα τοπικό περιφερειακό σχέδιο είναι ιδιαίτερα επίκαιρη σήμερα μετά το κερδοσκοπικό τσουνάμι το οποίο πρώτα γνωρίσαμε εμείς μετά τους Λατίνο Αμερικανούς. Εδώ αντί για την τοπική οικονομία, την πραγματική οικονομία άνοιξαν ένα καταστροφικό για την χώρα κερδοσκοπικό κύκλο στην Σοφοκλέους. Αντί για επιχειρηματίες που είχαμε ανάγκη γεμίσαμε κερδοσκόπους, τυχοδιώκτες. Είπαν στις νέες γενιές ότι είναι in να είσαι τζογαδόρος στο χρηματιστήριο αντί να τους πουν είναι πολύ in να παράγεις καλό κρασί, καλό τυρί, καλό λάδι, νέας υψηλής τεχνολογίας και γνώσης προϊόντα. Η χώρα και η οικονομία της έγινε από τα πρώτα κερδοσκοπικά εργαστήρια. Δεν λέω ότι κάναμε πλατεία Μπούς όπως έκαναν οι Αλβανοί, τα Σκόπια, πλατεία Μαντλίν Ολμπράιτ αλλά είχαμε μια ραγδαία διαδικασία Αμερικανοποίησης. Έγιναν ιεραπόστολοι του δόγματος « να κάνεις λεφτά με τα λεφτά ». Αυτό δεν είναι ούτε καπιταλισμός. Εδώ τα έκαναν σοσιαλιστές, ενός χώρου που δημιουργήσαμε με άλλες προσδοκίες για την χώρα. Αναρωτιέμαι πολλές φορές τι μπορεί να γεννήσει η ιστορία. Έχουμε μια τερατογέννεση.
Η σημερινή κρίση ευνοεί είναι μια ιστορική ευκαιρία για στροφή στην πραγματική οικονομία που είναι συνώνυμη της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης. Αυτό μπορεί πρακτικά να εκφρασθεί με 10 – όσες οι ιστορικές περιφέρειες της χώρας – ιεραρχημένα, με προτεραιότητες δεκαετή σχέδια περιφερειακής ανάπτυξης. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα γίνει ένα άλμα ενσωμάτωσης των Ελληνικών Περιφερειών στην Ε.Ε.. Ο σημερινός δείκτης ενσωμάτωσης είναι πολύ χαμηλός, οι περιφερειακές οικονομίες αδύνατες, τριτοκοσμικού τύπου και κρατικοδίαιτες.
Κριτήριο για την διαμόρφωση αυτού του σχεδίου πρέπει να είναι αυτό της ωφελιμότητας και της συνέχειας στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων ως αντικατάσταση του αμαρτωλού κριτηρίου της απορροφητικότητας.
Η αξιοποίηση του γεωοικονομικού πλεονεκτήματος, της ευτοπίας, της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης μπορεί να γίνει μόνο με έναν στρατηγικού τύπου αναπτυξιακό σχεδιασμό που θα εκφρασθεί σε τρεις άξονες. Αυτός είναι ο δρόμος εξόδου από μια κρατικοδίαιτη, βοηθούμενη υποανάπτυκτη οικονομία σε μια αυτοτροφοδοτούμενη Δυναμική Κεντρική οικονομία.
Ο πρώτος άξονας είναι η σύνταξη ενός σχεδίου για την Αγροτουριστική Ανάπτυξη του ορεινού όγκου Φαλακρού – Ροδόπης ( Δάση, τεχνητή λίμνη). Αφού δημιουργηθούν οι αναγκαίες βασικές υποδομές θα κλιθούν να επενδύσουν εγχώριοι και ξένοι επενδυτές. Ο συνδυασμός ενός πόλου ορεινού τουρισμού με τον θαλάσσιο των παραλίων δημιουργεί μια πρωτοτυπία που προκαλεί μεγάλες διαρκείς ροές. Το 1994 – 95 έφθασα πολύ κοντά στην υλοποίηση αυτού του Σχεδίου. Μπλοκαρίσθηκε στην θέση μου ενάντια στο καζίνο στο Φλοίσβο, στο Φάληρο.

Ο Δεύτερος στην δημιουργία ενός Δίδυμου εξειδικευμένου λιμανιού Καβάλας – Αλεξανδρούπολης. Έχει σημασία ο όρος εξειδικευμένου. Προϋπόθεση είναι η σιδηροδρομική τους σύνδεση που θα γίνει με νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής. Η Ελλάδα αναστενάζει η καβγαδίζει για τα δύο λιμάνια (Πειραιά – Θεσσαλονίκης) ενώ μπορεί να έχει δέκα διεθνή λιμάνια και αρκετές χιλιάδες λιμενεργάτες. Τους καυγάδες τους ονομάζουν πολιτική, νέο, όραμα. Το φαινόμενο είναι κωμικό.
Ο Τρίτος, η Σιδηροδρομική και οδική Σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς.
Η ιστορία ξανάνοιξε αυτόν τον δρόμο από το 1985. Αλλά η τοπική, εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική τον έχει ακόμα κλειστό. Παρατηρώ τον Μπερλουσκόνι, τον Σαρκοζί να ενδιαφέρονται για τον άξονα Λυών – Τορίνο – Κίεβο. Όχι οι δικοί μας πρώην και νυν για τον Αλεξανδρούπολη – Κίεβο όπως ίσχυε επί αιώνες.
Οι άξονες αυτοί σε επίπεδο τοπικό μπορούν να διαμορφώσουν ένα σύγχρονο περιφερειακό σύστημα σιδηροδρόμων. Θα πρόσθετα με τραίνα – βαγόνια και σταθμούς καλύτερης αισθητικής από αυτά της Αττικής και της Θεσσαλίας, του Ο.Σ.Ε.. Αρκετά με την Ελλάδα των ΚΤΕΛ και του πετρελαίου. Δυστυχώς ούτε σοβαρούς εκσυγχρονιστές είχαμε ούτε οικολόγους.
Οι υποδομές αυτές θα επιτρέψουν ένα άλμα, την αυτοτροφοδότηση αντί την κρατική επαιτεία του Αγροδιατροφικού – βιομηχανικού διαμερίσματος της περιφέρεια μας. Σε αυτούς τους άξονες πρέπει να διοχετευθούν οι Ευρωπαϊκοί και Εθνικοί πόροι και όχι σε χιλιάδες μικροέργα και αμαρτωλά προγράμματα.
Η Τριλογία μιας άλλης Ανάπτυξης που εκφράζεται με τα τρία μου βιβλία περιέχει εκτός των άλλων τους άξονες, τα κλειδιά για την διαμόρφωση των αναπτυξιακών σχεδίων κάθε ιστορικής περιφέρειας της χώρας. Όπως και η συνομιλία μου με τις νέες δυναμικές οντότητες που οφείλουν να είναι οι πόλεις, οι Δήμοι. Από την Καλαμάτα, την Κορώνη, την Κω, την Χαλκίδα, την Κύμη, την Πρέβεζα, την Φιλιππιάδα την Μελιβοία (Αγιόκαμπος) και την Σιάτιστα, τα Γρεβενά και την Δεσκάτη τις προσεχείς ημέρες.
Στόχος μου είναι το πέρασμα από μια παιδεία Κερδοσκοπίας που επεβλήθη στην χώρα σε μια παιδεία της παραγωγής, της δημιουργίας, της εργασίας, του επιχειρείν, του τοπικού, του εδάφους, του πάντοπος, της αισθητικής, της αληθινής πολιτικής.
Η σημερινή κρίση είναι μια ευκαιρία να αναζωογονήσουμε, να δημιουργήσουμε, να επεκτείνουμε την παραγωγική Ελλάδα,την Ελλάδα των περιφερειών που συρρίκνωσαν ανεπάρκειες, δογματισμοί, λαϊκισμοί και τυχοδιωκτισμοί των προηγούμενων δεκαετιών που δυστυχώς επιβιώνουν ακόμη.
Το πεδίο για το πέρασμα από τους Κερδοσκόπους στην πραγματική οικονομία είναι η τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη. Μετά την κακή εμπειρία τους οι Έλληνες είναι περισσότερο ώριμοι για αυτό το πέρασμα. Μετά το καζίνο της Σοφοκλέους, το Αμερικανικό τσουνάμι, τα golden boys αλλοδαπά και εγχώρια, να ασχοληθούμε με την πραγματική οικονομία. Το παράγεται στην Ελλάδα – MADE IN GRECCE.
Παθάνετεν μαθάνετεν έγραφε ο Δημήτρης Ψαθάς.